Analytika

Analytika

(Webová nebo mobilní) analytika je soubor metod, které pomáhají s měřením, sběrem, sledováním a vyhodnocováním dat z mobilních a webových aplikací za účelem porozumění a optimalizací těchto aplikacích, a nejen jich – ale také optimalizaci internetových investic nebo naopak příjmů – monetizace.

Jak lze využít (webovou nebo mobilní) analytiku?

Analytika se využívá ke zjišťování informací o chování návštěvníků na webových stránkách – kolik jich za dané období přišlo do aplikace, odkud přichází nebo naopak, kde na webu mizí. Zdali odejdou návštěvníci hned (a je tak vysoký bounce rate), odkud konkrétně přichází (zdroj, médium, případně kampaň nebo klíčové slovo), na jakou konkrétní stránku nebo jak využívají aplikaci – např. interní vyhledávání nebo jak procházejí aplikací (flow, funnel).

Nejpoužívanější nástroje webová analytika

Mezi nejpoužívanější nástroje patří:

Mohlo by se vám líbit...