ROAS
Vedle známého ROI se můžete v oblasti online marketingu často setkat se zkratkou ROAS (Return On Advertising Spend) = míra návratnosti investice do reklamy. Princip je v podstatě stejný jako u ROI, s tím rozdílem, že vzorec pro výpočet ROAS slouží k výpočtu efektivity investice v korunách (nebo jiné měně), na rozdíl od ROI poskytujícího výsledky v procentech.
Nevychází Vám ROAS? Nefunguje Vám marketing? Nebo nevěříte specialistovi/agentuře? Nic neriskujte a řekněte si o audit marketingu zdarma!
Neriskovat a nezávazně poptatROAS, jeho výpočet a příklad
ROAS = (výnos – investice)/ investice (Kč)
Příklad: Investice do PPC reklamy nás vyjde na 2000 Kč, díky ní dosáhneme výnosu 12.000 Kč. Vzorec bude tedy následující:
ROAS = (12000 – 2000) / 2000 = 5 Kč.
Jedná proinvestovaná koruna nám tak vynesla 5 Kč zisku.
Stejně jako u ROI i v případě ROAS je ale potřeba brát v potaz, že se jedná pouze o “chladná čísla”, a výsledky je potřeba zvažovat v kontextu vašeho podnikání v dlouhodobém měřítku.