Strukturovaná data
Strukturovaná data jsou data, které jsou specificky označeny a strukturovány a kterým roboti, potažmo vyhledávače snadněji rozumí.
Chcete pomoci se strukturovanými daty? Nebo chcete zjistit a poradit, zdali má smysl investovat do SEO? Nic neriskujte a řekněte si o audit marketingu zdarma!
Neriskovat a nezávazně poptatStrukturovaná data vyhledávače ocení
Vyhledávače, především Google, nejenom, že webu tak lépe porozumí, ale také je ocení formou rich snippets neboli rozšířeným výsledkem (strukturovaným úryvkem) ve vyhledávaní (SERP). Může to být hodnocení – hvězdičky, informacemi o produktu (cena, skladovost …), drobečková navigace, události nebo třeba informace k receptům.
Ukázku strukturovaných dat – s cenou produktu nebo s hodnocením můžete vidět níže u e-shopu Alza.cz:
Obsahuje Váš web strukturovaná data?
Otestovat Váš web můžete třeba skrze nástroj od Google nebo od také od Bingu – markup validator, nicméně tyto nástroje můžou rozpoznat jen nějaké hlavní typy – jen ty které roboti/vyhledávače berou v potaz.
Značení, typy a podpora strukturovaných dat
Typy strukturovaných dat
Všechny podporované značky lze nalézt na schema.org. Existují označení od článku/novinky až po fyzické místo, které může být specifikováno jako prodejce aut nebo restaurace.
Formát strukturovaných dat
- Microdata
- JSON-LD
- RDFa
Může Vás také zajímat
- Co je to snippet?
- Co je nultá pozice?
- Co je featured snippet?
- Co je rich snippet?